Kundservice - vanliga frågor och svar
Retur och byte
CAN I RETURN AN ITEM PURCHASED IN A STORE TO ESTEELAUDER.COM?
Returer eller byten av inköp i butik eller varuhus kan inte returneras till esteelauder.com. Om varan du vill returnera inte har köpts genom esteelauder.com, rekommenderar vi att du returnerar den på inköpsstället. Om du inte har möjlighet till det ber vi dig kontakta vår kundservice för mer information.
Kan jag returnera en vara jag köpt online i butik?
Returer eller byten för varor du köpt online kan inte bytas eller returneras vid en Estée Lauder-disk. Vi på esteelauder.com erbjuder smidig retur för varor du handlat online. Om du mot all förmodan inte är nöjd med ditt inköp på esteelauder.com byter vi gärna varan eller återbetalar den. Läs mer om det här i vår bytes- och returpolicy eller kontakta kundservice.
Kan jag returnera eller byta en vara?
Om du mot förmodan inte är nöjd med ditt köp hos Estée Lauder Online, behöver du bara returnera resterande del av varan så återbetalar vi naturligtvis hela beloppet till dig. Om du vill returnera eller byta en vara som du har köpt på esteelauder.com klickar du här för mer information Tänk på att e-presentkort inte kan returneras eller bytas.
Beställningar och inköp
När får min beställning?
För mer information om en beställning kan du klicka här för aktuell status. Läs mer nedan för allmän information:
StandardleveransBeställningar som skickas som leverans om två dagar levereras inom 7 vardagar från beställningens avsändningsdatum. De flesta standardleveranserna behandlas och skickas inom 1 - 2 vardagar, beroende på produkttillgänglighet. ? Tänk på: Alla beställningar transporteras och levereras på vardagar (måndag-fredag utom helgdagar).
Leverans om två dagarBeställningar som levereras med tvådagarsfrakt levereras inom 2-3 arbetsdagar från beställningens fraktdatum. Beställningar som görs innan kl. xx behandlas och skickas samma dag, beroende på produkttillgänglighet. Beställningar som görs efter kl. xx behandlas och skickas nästa vardag, beroende på produkttillgänglighet. Tänk på: Beställningar skickas och levereras endast på vardagar (måndag till fredag utom storhelger), för beställningar till postboxar är inte alternativet tvådagarsleverans möjligt.
Leverans nästa dagBeställningar med leverans nästa dag levereras inom 1 vardag från beställningens avsändningsdatum. Beställningar som görs senast kl.xx behandlas och skickas samma dag, beroende på produkttillgänglighet. Beställningar som görs efter kl. xx behandlas och skickas nästa vardag, beroende på produkttillgänglighet. Tänk på: Beställningar skickas och levereras endast på vardagar (måndag till fredag utom storhelger), för beställningar till postboxar är inte alternativet tvådagarsleverans möjligt.
Levererar ni till postboxar?
?
Accepterar ni internationella beställningar?
Vi accepterar just nu bara leverans i USA och Kanada. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter.
Är det säkert att använda mitt kreditkort?
Esteelauder.com vet hur viktigt säkerhet är för våra kunder. När du beställer online använder vi krypteringstekniken Secure Socket Layer (SSL). Det här är den mest avancerade säkerhetstekniken som finns för onlinehandel. Du kan vara säker på att din beställning och dina persouppgifter hanteras säkert. Vi använder bara godkänd krypteringsprogramvara. Mer information om SSL-programvara finns här: http://www.netscape.com/security/techbriefs/ssl.html?cp=sciln. Din webbläsare måste ha SSL-protokoll för att vi ska kunna genomföra krypteringen. Följande webbläsare har den här programvaran:
- Internet Explorer 6,0 eller senare
- Firefox 1.0.4 eller senare
- Safari
WHAT IF I DON'T FEEL COMFORTABLE PROVIDING MY INFORMATION?
You may submit your order via telephone at 1-877-311-3883. . Our Online Service Experts are available seven days a week, twenty-four hours a day.
MY INTERNET SERVICE PROVIDER FILTERS UNWANTED EMAIL AND SPAM. COULD THESE FILTERS BLOCK EMAIL THAT I WISH TO RECEIVE?
Yes, they may. Spam filters can restrict wanted email as well as unwanted email. If you believe this is happening, please consult the help section of your email program or contact your ISP directly to see how to relax or remove the settings that filter or block email. Many email programs allow you to designate messages from esteelauder.com as legitimate email, ensuring that all future correspondence regarding your esteelauder.com order will be accepted. If you have further questions, please contact us at 1-877-311-3883.Some helpful tips:
IF YOU USE AOL
- Open the email message.
- Click "Add to Address" icon.
- The name and email address from email are pre-populated in the Add Contact pop-up. Verify that the information in these fields is correct.
- Click "Save.
IF YOU USE YAHOO
- Open the email message
- Click the "Add to Address Book" link on the far right.
- The address will be automatically entered into your Yahoo! Address Book.IF YOU USE HOTMAIL
- Open the email message.
- Click "Save Address(es)" at the top of the message header.IF YOU USE MSN
- Open the email message.
- Click "Save Addresses" on the right.
- Select the check box next to the address you want to save. You can also make changes to the contact information.
- Click "Save."
Jag ska byta internetleverantör. Hur gör jag för att få specialerbjudanden till min nya e-postadress?
If you are a registered member of esteelauder.com, you can easily change any of your personal information on esteelauder.com by signing in, clicking on "My Account" and following the onscreen instructions.Click here to change your email address now.If you are not yet a registered member, we recommend that you sign up for our free email newsletter. Då får du information om gratis varuprover, fri frakt och andra specialerbjudanden. Dessutom blir du en av de första som får information om nyheter och de senaste lookerna. Det är gratis, roligt och givande - klicka här för att registrera dig idag.
Var är min beställning?
Du kan se din beställningsstatus genom att logga in till ditt konto.. You may also reach us for status updates, 24/7 at toll-free 1-877-311-3883, email us or chat with us (Monday thru Friday 8AM – 10PM ET, Saturday and Sunday 10AM – 8PM ET)
Hur ändrar eller annullerar jag min beställning?
Please contact us within 1 hour of order placement via our 24/7 toll-free number, 1-877-311-3883 and we will do our best to accommodate your request to change or cancel your order.
Why is my favorite product discontinued? Can I still purchase it?
Beslut att upphöra med en produkt eller introducera en ny produkt eller storlek görs enligt kundpreferenser och inköpsmönster i respektive land. We are happy to assist in finding you a new alternate favorite. Chat with Estee Lauder Beauty Advisors. For assistance in locating a discontinued product for purchase, please contact our Corporate Headquarters via telephone at 1-888-378-3359 between 9 am and 5 pm ET Monday – Friday, and a member of our Gone But Not Forgotten program will be happy to assist you.
Fick du inte svar på din fråga?
Go to our email submission form, or call us toll free at 1-877-311-3883 and Contact Us directly.
Våra produkter
Testar ni produkter på djur?
Vi på Estée Lauder prioriterar våra kunders säkerhet. Vi använder de senaste innovationerna inom produkttester där djur inte används och testar våra produkter på frivilliga personer för att på så sätt erbjuda säkra kvalitetsprodukter. Vi utför inte djurtester på våra produkter eller ingredienser, eller ber andra göra det åt oss utom när det krävs enligt lag. Vi är stolta över att vi var ett av de första kosmetikaföretagen som etablerade att kosmetikaprodukter kan testas utan att använda djurförsök. Det finns dock vissa länder fortfarande som anser att de måste genomföra eller kräva djurförsök för att kunna garantera säkerheten på kosmetikaingredienser eller produkter. Vårt företag och våra märken arbetar dock för att eliminera alla typer av djurförsök på alla kosmetiska produkter och ingredienser i hela världen. Vi anser att djurförsök inte behövs för att man ska kunna validera säkerheten hos kosmetiska produkter eller ingredienser och vi uppmanar till användning av alternativ och att djurförsök ska försvinna över hela världen.
Var hittar jag närmaste Estée Lauder-återförsäljare?
Estée Lauder products are available at select locations across the US, Canada and around the world. To find an Estée Lauder Counter near you in the US or Canada, click here to visit our Store Locator. And of course, if you are a U.S. or Canadian resident, you can shop online right here at esteelauder.com.
Hur genomför Estée Lauder produkttester?
Konsumenternas säkerhet har alltid varit en hög prioritet för oss. Vi säljer bara säkra produkter och arbetar hårt för att försäkra att våra ingredienser och förpackningar klarar våra höga standarder och efterlever lagstiftning i alla länder vi säljer våra produkter. Estée Lauder Companies försäkrar att våra produkter är säkra och att våra konsumenter ska känna sig trygga i användningen av våra produkter. Ingredienserna vi använder i våra produkter har testats och resultaten visar att de är säkra när de används på avsett sätt. Vår strikta produktsäkerhetsprocess inkluderar granskning, utvärdering och test av ingredienser och färdiga produkter. Vi bedömer kontinuerligt sakkunnigt bedömda vetenskapliga forskningsartiklar och utvärderar användningen av våra ingredienser med vetenskaplig grund, relaterad lagstiftning och vårt engagemang i att erbjuda våra kunder högkvalitativa, innovativa produkter som följer lagstiftningen i alla länder som vi finns representerade.
Hur hittar jag rätt foundationfärg?
To find your perfect match, it is important to consider your skintone, desired coverage and finish. Our online Beauty Advisors are here to assist you with finding the perfect intensity level (depth of color), undertone (overall cast of skin when bare) and formula to achieve a flawless look. Click here to chat live with an Online Beauty Advisor for one-on-one advice. For the most custom-fit recommendation, we suggest our Photo Upload Chat which is available Monday through Friday 10am -6pm EST. If you prefer to explore on your own, visit our Foundation Finder, available 24/7.
Vad betyder foundationkoderna, t.ex. 2W2 Dawn?
Den första siffran visar nyansens intensitetsnivå. Vi rangordnar dem från 1 (ljusast) till 6 (mörkast). Bokstäverna indikerar underton. "C" innebär kall/rosa, "W" innebär varm/gul och "N" är neutral (ingen dominerande underton). Den sista siffran är färgdjupet (exempelvis är 1 ljusare än 2).
Hur tar jag reda på intensitetsnivå och underton?
Undertonen är den synliga tonen för din hud utan makeup. Har din hud en rosa underton är den kall. Har din hud en gyllene underton är den varm. Kan du inte avgöra om huden är varm eller kall är den troligtvis neutral. If you are still unsure, Click here to chat live with an Online Beauty Advisor for one-on-one advice.
Hur hittar jag den hudvårdsrutin som passar mig?
Estée Lauder har skapat skräddarsydda hudvårdssystem baserat på sex viktiga hudvårdsproblem: en kombination av reparerande och återfuktande produkter som riktar in sig på varje bekymmer. Dessa system kallas Beautiful Skincare Solutions. Du kan läsa mer om varje kollektion och hitta din bästa match genom att gå till vår Skincare Finder. For one-on-one guided assistance, simply Click here to chat live our online Beauty Advisors.
Hur vet jag om Beautiful Skin Solutions eller Re-Nutriv Skincare-produkterna är rätt för mig?
Beautiful Skin Solutions är inriktade på just dina bekymmer och innehåller högeffektiva produkter med avancerad vetenskap bakom sig och bevisade resultat. Re-Nutriv är vår lyxiga linje med SuperCremes som kombinerar reparerande och återfuktande fördelar i en produkt. If you have additional questions, click here to chat live with an online Beauty Advisor for professional assistance.
Mogen hud och finnar - finns det någon hudvårdsprodukt som klarar båda?
Ja, vi har det! Detta är ett problem för många och Estée Lauder har högeffektiva och åldersförebyggande produkter som inte innehåller olja. Advanced Time Zone Age Reversing Line/Wrinkle Crème Oil-Free Broad Spectrum SPF15 (Anti-Wrinkle Beautiful Skin Solutions) and Resilience Lift Firming/Sculpting Face and Neck Crème Oil-free Broad Spectrum SPF15 (Lifting/Firming Beautiful Skin Solutions) are just two available options. For more information, visit our Skincare Finder or click here to chat live with an online Beauty Advisor.
What happens if the product I am looking for is discontinued?
For assistance with locating a product that has been discontinued, please contact our Gone But Not Forgotten Program via email at consumercare-us@gcc.esteelauder.com or telephone at 1-800-216-7173 between 9am and 5pm ET, Monday through Friday. You may also Chat Live with our online Beauty Advisors for suggestions on similar alternatives.
Jag använder fuktighetscrème, behöver jag ett serum då?
Ja! Och vi föreslår att du använder ett serum både morgon och kväll innan fuktighetscrèmen. Serum är högkoncentrerade formler som ger direkta och långsiktiga resultat samtidigt som det stärker och stöttar de naturliga funktionerna i huden. Fuktighetscrème hjälper till att återuppbygga hudens skyddsbarriär och innehåller åldersförebyggande tekniker som riktar in sig på specifika problem. Click here to learn more.
Kan jag använda en ögoncrème över Advanced Night Repair Eye Serum?
Absolut, du kan applicera din favoritcrème från Estée Lauder över Advanced Night Repair Eye Serum för avancerade reparerande fördelar, både morgon och kväll.
I’m looking for a specific makeup look. How do I learn more about shades and techniques that will work for me?
Try chatting live with our online Beauty Advisors! They learn from the best; our very own Tom Pecheux - Creative Makeup Director, world-renowned makeup artists, as well as favorite of top photographers, editors and designers. Chat with our Online Beauty Advisors via Live Chat for a fully customized look and upload your photo for customized tips and tricks. Another option is our How-To Video collection for specific techniques such as the Simple Smokey Eye. Learn how to apply a full face in just 3 Minutes.
How do I buy a fragrance online? What if I order a fragrance and do not like it?
A fragrance choice is a personal one and that’s why we have experts on hand to assist. You may Chat Live with our online Beauty Advisors to learn more about the notes and experiential nature of each fragrance.
Do your moisturizers have SPF?
We have high performance moisturizers with and without sunscreen. To find the one that is right for your needs, please click here to Chat live with our online Beauty Advisors or learn more here
Erbjuder ni gåva med köp och specialerbjudanden online?
Ja, vi har det! If you do not see information regarding a promotion on our site, visit the Special Offers page on our site at esteelauder.com or CONTACT US via email, phone or chat for assistance. Gå gärna till vår sökfunktion Hitta butik för närmaste återförsäljare där du får mer information om specialerbjudanden i ditt område.
Våra program
Hur får jag reda på mer information om Estée Lauders gåvor?
Alla älskar en gåva från Estée Lauder! De är fina kollektionerna innehåller oftast provstorlekar men även fullstorlekar av Estée Lauder-favoriter. Det är ett jättebra sätt att prova nya produkter på, eller använda på resor. De kan bli dina när du handlar från Estée Lauder.*Vill du veta mer om kommande Estée Lauder-erbjudanden där du bor kan du klicka här för att hitta din närmaste återförsäljare.
To hear about exclusive gifts online at esteelauder.com, click here and sign up for our email newsletters.* Summa för minimiköp varierar och är exklusive moms och andra avgifter. En gåva till en kund per event, tack. Erbjudandet gäller så längre lagret räcker. Begränsat antal.
WHERE CAN I LEARN MORE ABOUT ESTÉE LAUDER'S GONE BUT NOT FORGOTTEN PROGRAM?
For assistance with locating an Estée Lauder product that has been discontinued, please contact our Corporate Headquarters via telephone at 1-800-216-7173 between 9am and 5pm ET, Monday through Friday and ask to speak with a Gone But Not Forgotten Representative. Please note that a search may only be initiated for products within Estée Lauder's basic product line. We regret that we are unable to conduct searches for seasonal, limited edition, or promotional products. If we are able to locate the product you have requested, you may purchase up to 6 units (depending upon availability). Gone But Not Forgotten items are available for shipment to locations within the U.S.
Karriär
KAN JAG JOBBA PÅ ESTÉE LAUDER?
Vi är alltid på jakt efter intelligenta och energiska personer som kan representera oss. Vill du veta mer om alla spännande möjligheter hos Estée Lauder är du välkommen att besöka vår jobbsida: Jobbmöjligheter
Vill du söka jobb på något av våra kontor är du välkommen att besöka Estée Lauder Companies Careers.
Har du några frågor? Vänligen kontakta kundservice.