Köpvillkor

Uppdaterat den 24.04.2024.

1. Allmänna villkor

1,1. Följande villkor och försäljningsvillkor ("Försäljningsvillkor") gäller erbjudanden och produkter som säljs via Estée Lauders webbplats i Sverige.

1,2. För att få handla produkter på webbplatsen måste kunder: (a) vara minst 18 år eller om minderårig, vara auktoriserad av juridiskt ombud b) vara konsument, d.v.s. en fysisk person som inte agerar för handels-, affärs-, hantverks- eller yrkesändamål (c) registrera sig på webbplatsen och (d) inneha ett giltigt kreditkort.

1,3. Detta kontrakt ska upprättas på svenska om din leveransadress är i Sverige och ska vara underställt lagstiftningen i ditt leveransland. Sådana lagar benämns ”Lokal lagstiftning” i dessa Villkor.

2. Säljare

2,1. Säljaren är Estée Lauder Cosmetics A/S Danmark (Sverigefilial) på Vasagatan2811120Stockholm, Sverige. Momsregistreringsnummer:5164023102

3. Produkter

3,1. Information om produkter finns tillgänglig på Webbplatsen och tillhandahålls enligt lokal lagstiftning.

3,2. Vi kommer att vidta alla rimliga åtgärder för att säkerställa att alla uppgifter, beskrivningar och bilder på produkter som finns på Webbplatsen är korrekta vid tidpunkten när informationen lades in i systemen, men vi garanterar inte, i den utsträckning det medges enligt gällande lag, att sådana uppgifter, beskrivningar och bilder på produkter är riktiga, kompletta, tillförlitliga, gällande eller felfria.

3,3. Produkterna som beskrivs på Webbplatsen och varuprover som vi tillhandahåller till kund är endast för personligt bruk. Kunder får inte sälja eller återförsälja några av dessa produkter eller varuprover. Vi förbehåller oss rätten att utan föregående meddelande avbryta eller reducera de produkter och varuprover som du beställer eller köper från oss om vi bedömer att du bryter mot dessa Köpvillkor.

4. Priser

4,1. Alla priser för produkter som finns på Webbplatsen är inklusive moms och anges i svenska kronor. Leveranskostnader ska läggas till priset på produkterna och anges separat på beställningsformuläret. Se avsnittet om leveranser för mer information.

4,2. Vi kontrollerar regelbundet att priserna som visas på Webbplatsen är korrekta, men vi kan inte garantera att det inte finns fel. Om ett uppenbart fel i prissättningen av en produkt upptäcks så kommer vi att erbjuda kunden att köpa produkten till korrekt pris eller annullera beställningen.

4,3. Priserna kan när som helst ändras. Giltiga priser är de som är publicerade på webbplatsen samma datum som beställning görs.

5. Beställning

5,1. Kunden kommer att vägledas genom beställningsprocessen med ett antal enkla instruktioner på Webbplatsen.

5,2. För beställning måste kunden skriva in det antal produkter han/hon vill köpa (upp till fyra (4) av ​​en enda produkt), med ett max köp av 12,900 kr. per kund. Vi måste också begränsa antalet beställningar till högst tre (3) beställningar per kund och dag. Vid överträdelse av någon av dessa begränsningar av kunden, kommer de berörda beställningarna att betraktas som ogiltiga och kan annulleras.

5,3. Kunden måste klicka på "Lägg till i varukorgen” för att lägga antalet önskade produkter i varukorgen. Kunden kan när som helst granska produkterna i varukorgen genom att klicka på "Betalning” som finns på varje sida. Kunden kan spara en produkt som favorit genom att klicka på ”Lägg till i favoriter” under produktnamnet. Produkten flyttas då till kundfavoriter på "Mitt konto". Kunden måste registrera sig eller logga in på sitt konto för att komma åt sina favoriter.

5,4. Kunden måste följa instruktionerna på skärmen för att gå igenom betalningsprocessen. Kunden kan alltid korrigera eventuella fel i uppgifter som han eller hon har angett, ändra innehållet i varukorgen genom att lägga till eller ta bort en eller flera produkter eller avbeställa hela beställningen innan betalning. Genom att skicka en beställning godkänner kunden att han/hon har läst alla instruktioner under betalningsprocessen och accepterar dessa villkor. Kunden gör en beställning av produkter på webbsidan genom att klicka på knappen "Skicka" i slutet av beställningsprocessen.

5,5. När en beställning har skickats visas en "Tack"-sida och kunden kommer inom kort att få ett e-postmeddelande med en beställningsbekräftelse. I enlighet med lokal lagstiftning, så kommer beställningsbekräftelsen att innehålla en sammanfattning av Köpvillkoren, information om produkterna som har beställts, uppgift om pris och betalningssätt, information om leveranskostnader, information om villkor för och utövande av ångerrätt, adress till vilken klagomål kan skickas, information om kundtjänst och befintliga garantier.

Om en orderbekräftelse inte kommer inom 24timmar efter att den skickats in, kan kunden kontakta oss på +46844688409 för hjälp.

5,6. Om kunder har några frågor eller funderingar när de lägger en beställning eller om de vill fråga om en tidigare lagd order, kan de kontakta oss på +46844688409eller via e-post. För snabb hjälp så bör kunden ha sitt beställningsnummer tillgängligt.

5,7. Programvaruapplikationer som automatiskt placerar beställningar för produkter via internet och/eller som kan replikera flera personers onlineköpsaktivitet, såsom "Bots" eller andra programvaruapplikationer som kan användas för att beställa och köpa produkter, är förbjudna. Om det verkar som om några produkter har beställts på detta sätt, kommer dessa beställningar att betraktas som ogiltiga och kan avbrytas, utan rätt till någon återbetalning.

5,8. Vid vissa tillfällen och enligt ELC:s skönsmässig bedömning och under de tydligt fastställda villkor som fastställs av ELC, kan köpet av bestämda produkter slutföras med en gåva av ett definierat värde ("Gåva med Köpet"). En Gåva med Köpet ska visas på webbplatsen och kunderna informeras om den vid beställning. Gåvan med köpet är föremål för tillgänglighet och så länge lagret räcker, är den inte överförbar och det finns inga kontantalternativ.

Den gratis gåvan skickas med din beställning och det kommer att finnas en gratis gåva per beställning, oavsett antal artiklar som köps i beställningen.

ELC förbehåller sig rätten, utan förvarning, att (i) avbryta detta erbjudande när som helst; (ii) avbryta eller vägra någon enskild persons förmån från det; (iii) ändra dessa försäljningsvillkor; och (iv) begränsa antalet kampanjinköp online.

Kunden informeras om att en Gåva med Köpet strikt är relaterad till en bestämd köpt produkt och inte kan behållas av kunden om nämnda produkt returneras, återbetalas eller dess beställning annulleras.

6. Rabattkod

6,1. För att utnyttja en rabattkod så måste kunden skriva in sin kod i fältet "Rabattkod” under beställningsprocessen på Webbplatsen. Kampanjkoder är skiftlägeskänsliga och ska anges exakt som de visas.

6,2. När rabattkod har godkänts visas den på sidan "Granska beställning".

6,3. Endast en rabattkod får användas per beställning.

Med gåvor:
Vi förbehåller oss rätten till att ersätta gåvan med liknande, eller helt slutsålda gåvor. Gåvan finns så länge lagret räcker och kan ta slut.

Medrabatter:
Rabattkoder gäller inte på redan nedsattaprodukter på esteelauder.se

7. Betalningsalternativ

7,1. Kunder kan betala för produkterna med kreditkort. Följande betalsätt accepteras:

I Sverige: Visa och Mastercard

7,2. Vi accepterar inte kreditkort med fakturaadress utanför EU eller i Norge.

7,3. Kunderna kommer inte att debiteras för någon produkt förrän den har skickats.

7,4. För kundens säkerhet så måste kundens namn och faktureringsadress överensstämma med kreditkortets som används för betalning. Vi förbehåller oss rätten att avbryta en beställning som inte klarar detta villkor.

7,5. Alla kreditkortsinnehavare kontrolleras och verifieras av kreditkortsutgivaren. Om utgivaren av betalkortet avvisar eller av något skäl inte godkänner en betalning till oss, oavsett om det sker före eller efter en betalning, så är vi inte ansvariga för försenad eller utebliven leverans.

8. Förfrågningar om beställning

8,1. Normalt skickas produkter inom 5 till 7 vardagar. Pågrundav överbelastning hos Postnord, kan det uppstå längre leveranstider just nu. Har du frågor kring ditt paket, var snåll kontakta Postnord. För all fraktinformation kan kunder kontakta oss på +46844688409 eller via e-post.

8,2. Med ett konto kan kunden kontrollera status på sina senaste beställningar genom att besöka sidan för beställningsstatus under "Mitt Konto". Det är det enklaste och snabbaste sättet att få den mest aktuella informationen om kundens beställningar.

8,3. När kunden klickar på beställningsstatus så kommer han/hon att ombes logga in med hans/hennes e-postadress och lösenord. En sida med en beställningssammanfattning kommer att ge kunden detaljerad information om hans/hennes senaste och tidigare beställningar. Efter att en beställning har skickats så kommer det relevanta spårningsnumret, om sådant finns, att visas. Kunden kan spåra beställningstatusen hos vår speditör genom att klicka på ”Levererat” under rubriken leveransinformation. Spårningsnumret visas ibland först 24 timmar efter att beställningen har skickats.24

8,4. Ibland kan systemet annullera beställning eller delar av en beställning av olika orsaker. Några orsaker är:

  • Ej tillgängliga produkter: Vi gör allt vi kan för att produkter som inte är tillgängliga tydligt ska anges på webbplatsen.
  • Det uppstod ett fel i samband med betalningen
  • Det går inte att leverera varorna till den angivna adressen.
  • Två likadana beställningar har gjorts.
  • Annullerad beställning på kundens begäran.

8,5. Om en beställning annulleras så kommer kunden att få ett e-postmeddelande som förklarar orsaken till annulleringen. Kunden kommer inte att debiteras för någon annullerad beställning. Om kunden är intresserad av att lägga en ny order eller om kunden har några frågor om en avbruten order, kanhan/hon kontakta oss på +46844688409eller via e-post.

9. Leverans

9,1. Alla beställningar behandlas och skickas på vardagar (måndag-fredag utom helgdagar). Beställningar som görs på lördag eller söndag behandlas följande måndag. Pågrundav överbelastning hos Postnord, kan det uppstå längre leveranstider just nu. Har du frågor kring ditt paket, var snåll kontakta Postnord.

9,2. Vi kan inte leverera till postboxar.

9,3. Leveranskostnader betalas av kunden och anges separat på beställningsformuläret och på leveranssedeln. Det utgår ingen leveranskostnad för köp över det belopp som vi kan komma att ange på Webbplatsen.

9,4. I enlighet med lokal lagstiftning ska produkterna levereras inom 30 dagar från att beställningen gjordes av kunden om vi inte underrättar kunden, t.ex. per e-post, under denna tid att den beställda produkten inte är tillgänglig, inklusive tillfälligt otillgänglig.

10. Ångerrätt

10,1. Vi vill erbjuda kunderna de bästa kosmetikaprodukterna som finns. Om kunden anser att produkten som han/hon har erhållit från oss inte motsvarar dessa förväntningar, så kan kunden utan att ange skäl utnyttja sin ångerrätt inom 14 (14) dagar från det att produkten mottogs.

10,2. Anmälan om kundens avsikt att utöva ångerrätten kan göras via e-post. Ange kundens beställningsnummer och beskrivning av de produkter som ska returneras. I leveranspaketet så finns en leveranssedel med information om beställning tillsammans med information om returprocessen. Om produkterna som anges på fraktsedeln inte överensstämmer med dem som ingår i din leverans, ska kunden omedelbart meddela oss genom att ringa +46844688409.

10,3. Vår kundtjänst kommer då att utfärda ett bekräftelsenummer och en e-postbekräftelse. Kunden ombeds spara sitt bekräftelsenummer för vidare kontakter med kundservice avseende detta ärende.

10,4. Om kunden returnerar produkter av andra skäl än att de är felaktiga eller ofullständiga eller leveransen är felaktig, så kommer han/hon att ansvara för att ombesörja och bekosta returen av produkterna till oss.

10,5. Returnerade produkter måste förbli oöppnade och i gott skick för att vara berättigade till återbetalning. Om produkten är öppnad eller returnerad i otillfredsställande skick kommer ingen återbetalning att utfärdas.

10,6. Vid tillämplighet, om kunden returnerar några eller alla produkter från transaktionen som gjorde kunden berättigad till en Gåva med Köpet, måste kunden också returnera nämnda Gåva med Köpet. Om de berörda produkterna inte returneras, förbehåller vi oss rätten att dra av värdet av Gåva med Köpet från produktåterbetalningen, i enlighet med tillämplig lagstiftning.

10,7. Vid utövande av ångerrätten så kommer vi att återbetala det fulla priset till kunden inom 30 (30) dagar från att vi mottagit de returnerade produkterna, förutsatt att de har returnerats oanvända och oskadade, i den utsträckning de har hanterats med vederbörlig omsorg. Återbetalning görs endast till det kreditkort som användes vid betalning. Vi kommer att skicka en bekräftelse per e-post när vi har gjort återbetalningen.

10,8. Vi rekommenderar starkt att paketförsändelsen skickas rekommenderat (en sådan där det krävs underskrift vid mottagandet).

10,9. Ovanstående gäller bara inköp online. Produkter som köpts i en butik omfattas av köpvillkoren som gäller för respektive butik. Returer eller byten av produkter som köpts i en Estée Lauder-butik får inte returneras eller bytas på Estée Lauder Online. Retur av köp gjorda online kan inte returneras eller bytas i en Estée Lauder-butik.

11. Bristande avtalsenlighet

11,1. Vid bristande överensstämmelse av produkter enligt lokala lagar gäller de juridiska garantierna enligt lokala lagar. Kunden har rätt få varan återställd till avtalsenlighet utan kostnad genom reparation eller utbyte. Om någon av ovanstående åtgärder inte införlivas har kunden rätt att få en lämplig prisminskning på produkterna eller avbeställning. Kunden avstår från dessa rättigheter om kunden inte underrättar oss om bristen på överensstämmelse inom rimlig tid efter att kunden upptäckt en sådan bristande överensstämmelse Vi ska hållas ansvariga om bristen på överensstämmelse blir uppenbar inom tre (3) år från leverans av produkterna.

12. Gällande lag och jurisdiktion

12,1. Dessa villkor regleras av och måste tolkas i enlighet med lokal lagstiftning.

12,2. Tvist som uppkommer i samband med tolkningen, giltigheten och/eller tillämpningen av dessa villkor ska avgöras av behörig domstol där kunden har sin hemvist.

13. Kontakt

13,1. För all information och support om produkter och köpmetoder via webbplatsen kan kunden kontakta oss viae-post eller via post till följande adress:
Estée Lauder Cosmetics A/S Danmark (Sverigefilial)Vasagatan2811120Stockholm, SverigeMomsregistreringsnummer: 5164023102.

14. Klagomål

Har du klagomål gällande ditt onlineköp kan du kontakta oss på: +46844688409.
Du kan hänvisa tvister relaterade till försäljningen av produkten till följande alternativ:

Sverige

Om du har klagomål på ditt onlineköp kan du kontakta oss på: [+46844688409, e-post ].

I enlighet med EU:s förordning nr 524/2013 om tvistlösning online kan du hänskjuta tvister till EU-kommissionens online-plattform, som finns tillgänglig på: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

På samma sätt kan du låta tvister relaterade till försäljningen av produkten gå vidare till Allmänna reklamationsnämnden:

Allmänna reklamationsnämnden
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
Stockholm, 10123
E-post address:arn@arn.se
Webbplats:http://www.arn.se
Telefon: +46 8 508 860 00



Topp
Powered by Translations.com GlobalLink Web SoftwarePowered by GlobalLink Web