Beställningar
Behandling
- Alla beställningar behandlas och skickas på vardagar (måndag-fredag utom helgdagar).
- Beställningar som görs på helgdagar kommer att behandlas på nästa arbetsdag.
- Beställningar med standardservice behandlas inom 1 - 2 arbetsdagar.
Vi beklagar. Vi kan för närvarande bara leverera beställningar inom Sverige. Vill du hitta närmaste återförsäljare av Estee Lauder-produkter ber vi dig gå till Hitta butik.
Betalningsgodkännande
Alla köp måste godkännas av banken innan orderbehandling. Endast godkända köp kommer att behandlas och levereras.
Godkännandebelopp för betalning
När du lägger en beställning och betalar med kreditkort kommer två transaktioner att visas på ditt konto.
- Den utfärdande banken för ditt betalkort håller inköpsbeloppet på ditt konto när en beställning godkänns. Den här åtgärden reserverar pengarna för beloppet som ska betalas.
- Du blir därefter debiterad för beställningen och pengarna försvinner från ditt konto. Avgiften kan skilja sig från godkännandebeloppet om beställningen ändras eller annulleras före leverans.
Om en order annulleras tas det godkända beloppet bort från den utgivande banken. För mer information om borttagande av godkännandebelopp vänligen kontakta den utgivande banken. Den här processen skiljer sig åt mellan bankerna och vi kan inte ge någon allmän information kring detta.
Maximum inköpspolicy
Vi har en köpgräns på max 8 av samma produkt och max 14 produkter totalt. Ta bort varor från varukorgen. Om du har några frågor, kontakta kundtjänst på +46844688409
Beställningsstatus
Kontrollera status på dina senaste beställningar på esteelauder.se. Klicka på beställningsstatus och logga in på ditt konto för att se status på dina beställningar.
Du kan spåra din order via transportörens webbplats och du kan även klicka på spårningsnumret för ytterligare information.
*Tänk på: Spårningsnumret visas ibland först 24 timmar efter att beställningen har skickats.24
Annullering av beställning
If you would like to cancel an online order after it has been placed, please contact us by phone at +46844688409 within one hour of placement. Vi gör vårt allra bästa för att tillgodose dina önskningar. När en order väl har börjat behandlas kan den tyvärr inte ändras eller annulleras.
Ibland kan systemet annullera order eller delar av en order av olika orsaker. Några orsaker är:
- Varan/varorna finns inte på lager.
- Det uppstod ett fel i samband med betalningen.
- Det går inte att leverera varorna till den angivna adressen.
- Två likadana beställningar har gjorts.
- Enligt kundens önskemål.
- Inköpsgränsen har överskridits.
Om din order annulleras får du ett e-postmeddelande med information om orsaken. Du behöver inte betala för annullerade varor. If you have questions about a cancelled order, please contact our Online Service at +46844688409 or via email.
Hitta ett försvunnet paket
Om spårningsinformationen på ditt paket bekräftar att paketet har levererats men du har inte fått det:
- 1. se om det finns en lapp som visar om någon har försökt att leverera paketet.
- 2. kontakta transportören.